Το 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση καλείται να αποτελέσει την κεντρική πλατφόρμα ακαδημαϊκού διαλόγου και καινοτόμων επιστημονικών προσεγγίσεων πάνω στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και την ηλεκτρονική μάθηση γενικότερα.
Από την αρχική του οργάνωση στα Ιωάννινα το 1999, το συνέδριο έχει φιλοξενηθεί με μεγάλη επιτυχία σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και, συγκεκριμένα, στην Πάτρα (2000), στη Ρόδο (2002), στην Αθήνα (2004), στη Θεσσαλονίκη (2006), στη Λεμεσό (2008), στην Κόρινθο (2010), στομ Βόλο (2012), στο Ρέθυμνο (2014), στα Ιωάννινα (2016), στη Θεσσαλονίκη (2018), στη Φλώρινα (2021) και στην Καβάλα (2023).
Το Συνέδριο απευθύνεται στα μέλη της επιστημονικής και εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενο που ερευνά και αξιοποιεί τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα του συνεδρίου θα περιλαμβάνει προσκεκλημένες ομιλίες υψηλού επιπέδου, παρουσίαση επιστημονικών εργασιών, θεματικές συνεδρίες, συνεδρίες στρογγυλής τράπεζας, σεμινάρια και εργαστήρια.
Όλες οι υποβληθείσες εργασίες, πλην των προσκεκλημένων, θα αξιολογηθούν μέσω συστήματος κριτών, με βάση την πρωτοτυπία και την ποιότητά τους.
Οι εργασίες που θα γίνουν αποδεκτές θα δημοσιευτούν στα ψηφιακά Πρακτικά του Συνεδρίου.
Επιπρόσθετα, το έγκριτο επιστημονικό περιοδικό “Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση” θα αφιερώσει έναν τόμο σε εργασίες του Συνεδρίου, για τις οποίες θα υπάρξει ειδική πρόσκληση.
Τέλος, επιλεγμένες εργασίες θα συμπεριληφθούν σε συλλογικό τόμο που θα εκδοθεί από τον οίκο Springer με τίτλο “Research on e-learning and ICT in education”.
Το 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση καλείται να αποτελέσει την κεντρική πλατφόρμα ακαδημαϊκού διαλόγου και καινοτόμων επιστημονικών προσεγγίσεων πάνω στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και την ηλεκτρονική μάθηση γενικότερα.
Οι βασικοί θεματικοί άξονες περιλαμβάνουν:
Οι παραπάνω θεματικοί άξονες είναι ενδεικτικοί και δεν περιορίζουν αυστηρά τις προτάσεις εργασιών. Προτάσεις που είναι καινοτόμες και δεν εμπίπτουν άμεσα στους προαναφερθέντες άξονες, θα γίνονται δεκτές και θα υπόκεινται σε αξιολόγηση, με την προϋπόθεση ότι παρέχεται επαρκής τεκμηρίωση της συνάφειάς τους με το επιστημονικό πεδίο των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση.
Πλήρη άρθρα (μέχρι 10 σελίδες)
Αφορούν πλήρεις και πρωτότυπες ερευνητικές μελέτες και αναλύσεις. Οι εργασίες θα πρέπει να διαμορφώνονται σύμφωνα με το πρότυπο που παρέχει το Συνέδριο (βλ. “Οδηγίες”).
Πλήρη άρθρα θεματικής συνεδρίας (μέχρι 10 σελίδες)
Αφορούν εργασίες που υποβάλλονται στα πλαίσια θεματικών συνεδριών, μετά από πρόσκληση των συντονιστών τους και σε συνεννόηση μαζί τους. Οι ενδιαφερόμενοι, κατά την υποβολή της εργασίας τους, θα πρέπει να αναφέρουν τον τίτλο της θεματικής συνεδρίας στην οποία επιθυμούν να περιληφθεί. Στις εργασίες των θεματικών συνεδριών ισχύουν όσα αναφέρονται για τα πλήρη άρθρα.
Σύντομα άρθρα (μέχρι 4 σελίδες)
Αφορούν παρουσιάσεις μελετών εν εξελίξει, νέων προϊόντων και εφαρμογών ΤΠΕ, όπως και αναπτυξιακά προγράμματα ή διδακτορικές διατριβές. Οι εργασίες αυτές ακολουθούν το πρότυπο του Συνεδρίου και περιορίζονται στις τέσσερις σελίδες.
Σύντομα άρθρα εργαστηρίου (μέχρι 4 σελίδες)
Αφορούν εργασίες που υποβάλλονται στα πλαίσια εργαστηρίων, μετά από πρόσκληση των συντονιστών τους και σε συνεννόηση μαζί τους. Οι ενδιαφερόμενοι, κατά την υποβολή της εργασίας τους, θα πρέπει να αναφέρουν τον τίτλο του εργαστηρίου στο οποίο επιθυμούν να περιληφθεί. Στις εργασίες των εργαστηρίων ισχύουν όσα αναφέρονται για τα σύντομα άρθρα.
Εργασίες αφίσας (μέχρι 4 σελίδες)
Αυτές οι εργασίες, που παρουσιάζονται μέσω αναρτημένης αφίσας, μπορούν να περιλαμβάνουν πιλοτικές έρευνες ή έργα σε εξέλιξη. Οι εργασίες αυτές ακολουθούν το πρότυπο του Συνεδρίου και περιορίζονται στις τέσσερις σελίδες.
Εργασίες διδακτορικής συνεδρίας (μέχρι 4 σελίδες)
Εξυπηρετούν στην παρουσίαση του θεωρητικού υποβάθρου, των ερευνητικών ερωτημάτων, καθώς και της προόδου μιας διδακτορικής διατριβής. Η κριτική ανατροφοδότηση από έμπειρους ακαδημαϊκούς είναι καθοριστική για την ενίσχυση των ερευνητικών δεξιοτήτων των υποψήφιων διδακτόρων. Προσκαλούνται ιδιαίτερα διατριβές που βρίσκονται στο ξεκίνημά τους ώστε να επωφεληθούν το μέγιστο δυνατό από την εμπειρία της συνεδρίας. Η μορφή των εργασιών είναι αυτή ενός σύντομου άρθρου με όριο τεσσάρων σελίδων.
Επισημαίνεται ότι οι εργασίες της Διδακτορικής Συνεδρίας δεν συμπεριλαμβάνονται στα Πρακτικά του συνεδρίου και δεν καταβάλουν συνδρομή για τη συμμετοχή στο Συνέδριο που ισχύει για τις άλλες εργασίες. Παρακαλούνται οι συγγραφείς των άρθρων που προορίζονται για τη Διδακτορική συνεδρία να το επισημάνουν αυτό, βάζοντας δίπλα στο όνομά τους τη φράση “(Διδακτορική συνεδρία)” ώστε να λαμβάνεται υπόψη αυτό το στοιχείο κατά την κρίση του άρθρου.
Όλες οι παραπάνω εργασίες θα αξιολογηθούν από επιτροπή κριτών. Η αποδοχή τους θα γίνει με κριτήριο την πρωτοτυπία και την επιστημονική τους ποιότητα.