Διδακτική της Πληροφορικής

12ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή, Ρόδος 31/10 - 02/11 2025

Το 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Διδακτική της Πληροφορικής” εδραιώθηκε μέσα από τη συνεχή του παρουσία στον ακαδημαϊκό χώρο από το 2001, όταν οργανώθηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα. Ακολούθησε μια Διημερίδα το 2003 στον Βόλο, που αποτελεί και την ουσιαστική αρχή του θεσμού. Από τότε, το Συνέδριο πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια και έχει φιλοξενηθεί από διάφορα Πανεπιστήμια σε πολλές ελληνικές πόλεις: Κόρινθος (2005), Πάτρα (2008), Αθήνα (2010), Φλώρινα (2012), Ρέθυμνο (2014), Ιωάννινα (2016), Θεσσαλονίκη (2018), Φλώρινα (2021) και Καβάλα (2023).

Το συνέδριο απευθύνεται στους ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς που ερευνούν τη διδακτική και διδασκαλία της Πληροφορικής. Η διεξαγωγή του φιλοδοξεί να παρέχει το φόρουμ για παρουσίαση, συζήτηση και ανάλυση θεωρητικών, ερευνητικών και διδακτικών θεμάτων που σχετίζονται με τη Διδακτική της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Το 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Διδακτική της Πληροφορικής” θα διεξαχθεί παράλληλα με το 14ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο “Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση”.

Οι εργασίες που θα γίνουν αποδεκτές θα δημοσιευτούν στα ψηφιακά Πρακτικά του Συνεδρίου. 

Επιπρόσθετα, το έγκριτο επιστημονικό περιοδικό “Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση” θα αφιερώσει έναν τόμο σε εργασίες του Συνεδρίου, για τις οποίες θα υπάρξει ειδική πρόσκληση. 

Τέλος, επιλεγμένες εργασίες θα συμπεριληφθούν σε συλλογικό τόμο που θα εκδοθεί από τον οίκο Springer με τίτλο “Research on e-learning and ICT in education”.

Συντονιστική Επιτροπή
  • Γιώργος Φεσάκης, Καθηγητής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Αγγελική Δημητρακοπούλου, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Αλιβίζος Σοφός, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Απόστολος Κώστας, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Βασίλειος Κόμης, Καθηγητής, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών
  • Αθανάσιος Τζιμογιάννης, Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής και Εκαπιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
  • Θαρρενός Μπράτιτσης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Νικόλαος Ανδρεαδάκης, Καθηγητής του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Ευγένιος Αυγερινός, Καθηγητής του ΠΤΔΕ
  • Ρόζα Βλάχου, ΕΔΙΠ του ΠΤΔΕ
  • Αγγελική Δημητρακοπούλου, Καθηγήτρια του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Ιφιγένεια Ηλιοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια του ΠΤΔΕ.
  • Φραγκίσκος Καλαβάσης, Καθηγητής του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Βασιλεία Καζούλλη, Καθηγήτρια του ΠΤΔΕ.
  • Πολύκαρπος Καραμούζης, Καθηγητής του ΠΤΔΕ,
  • Κωνσταντίνος Καράμπελας, ΕΔΙΠ του ΠΤΔΕ.
  • Σουλτάνα Καφούση, Καθηγήτρια του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Δημήτριος Κόκκινος, ΕΔΙΠ του ΠΤΔΕ.
  • Αναστάσιος Κοντάκος, Καθηγητής του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Γεώργιος Κρητικός, ΕΔΙΠ του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Απόστολος Κώστας, Επίκουρος Καθηγητής του ΠΤΔΕ.
  • Βασίλης Παράσχου, ΕΔΙΠ του ΠΤΔΕ
  • Σταύρος Πιτσικάλης, ΕΔΙΠ του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Μιχαήλ Σκουμιός, Καθηγητής του ΠΤΔΕ.
  • Χρυσάνθη Σκουμπουρδή, Καθηγήτρια του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Αλιβίζος Σοφός, Καθηγητής του ΠΤΔΕ.
  • Δημήτριος Σπανός, ΕΔΙΠ του ΠΤΔΕ.
  • Παναγιώτης Σταμάτης, Καθηγητής του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Νικόλαος Ταψής, ΕΔΙΠ του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Πέτρος Τραντάς, Επίκουρος Καθηγητής του ΠΤΔΕ.
  • Θεολόγος Τσιγάρος, ΕΔΙΠ του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Γεώργιος Φεσάκης, Καθηγητής του ΤΕΠΑΕΣ.
  • Εμμανουήλ Φωκίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής του ΠΤΔΕ.
  • Afantenos S., University of Toulouse, France
  • Armoni M., Τhe Weizmann Institute of Science, Israel
  • Chatzichristofis S., Neapolis University Pafos
  • Dagiene V., Vilnius University, Lithuania
  • Dengel A., Goethe-Universität, Germany
  • Giannakos M., NTNU-Norwegian University of Science and Technology
  • Michaeli T., TU München, Germany
  • Özçınar H., Pamukkale Üniversitesi, Turkiye
  • Papavlasopoulou S., NTNU-Norwegian University of Science and Technology
  • Sanusi I., University of Eastern Finland
  • Tsarava K., University of Tübingen, Germany
  • Yeter I., National Institute of Education at Nanyang Technological University in Singapore
  • Zapušek M., Univerza v Ljubljani, Slovenia
  • Βούρλετσης Ι., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Γκριζιώτη Μ., Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Γόγουλου Α., Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Δημητρακοπούλου Α., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Δημητριάδης Σ., Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Δουκάκης Σ., Ιόνιο Πανεπιστήμιο
  • Καραγιαννίδης Χ., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Καράμπελας Π., Σχολή Ικάρων
  • Κόμης Β., Πανεπιστήμιο Πατρών
  • Κουτρομάνος Γ., Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Κώστας Α., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Λαδιάς Α., ΕΤΠΕ, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • Μπέλλου Ι., Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Μπράτιτσης Θ., Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
  • Ξυνόγαλος Σ., Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
  • Παναγιωτακόπουλος Χ., Πανεπιστήμιο Πατρών
  • Παπαδάκης Σπ., ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας
  • Παπαδάκης Στ., Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Παπανικολάου Κ., ΑΣΠΑΙΤΕ
  • Πολίτης Π., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Σατρατζέμη M., Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
  • Σοφός Α., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Τζιμογιάννης Αθ., Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
  • Τζωρτζάκης Ι., ΠΕΚΕΣ Πελοπονήσσου
  • Τσιωτάκης Π., Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
  • Φεσάκης Γ., Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Φωκίδης Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου

ΤΤο 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Διδακτική της Πληροφορικής” είναι ένα βήμα διαλόγου για ερευνητές και εκπαιδευτικούς σε θέματα που άπτονται στη διδασκαλία και τη μάθηση της Πληροφορικής σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Οι βασικοί θεματικοί άξονες περιλαμβάνουν:

  • Ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, μαθημάτων και προγραμμάτων σπουδών Πληροφορικής
  • Αποσυνδεδεμένες και ενσώματες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Πληροφορικής 
  • Διδακτική αξιοποίηση σύγχρονων υπηρεσιών Διαδικτύου και κοινωνικής δικτύωσης στην Πληροφορική
  • Διδακτική αξιοποίηση εφαρμογών ΤΝ και LLM στην διδασκαλία της Πληροφορικής
  • Διδακτική και παιδαγωγικές πρακτικές της Τεχνητής Νοημοσύνης και της  Μηχανικής Μάθησης
  • Διδακτική και παιδαγωγικές πρακτικές για θέματα Πληροφορικής όπως Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων, Κοινωνικές Επιπτώσεις της Πληροφορικής, Υλικού, Αλγορίθμων, Λειτουργικών Συστημάτων , Δικτύων, Γραφικών κ.α.
  • Διδακτική και παιδαγωγικές πρακτικές  της επιστήμης των δεδομένων και των βάσεων δεδομένων
  • Διδακτική και παιδαγωγικές πρακτικές του προγραμματισμού
  • Διδακτική και παιδαγωγικές πρακτικές υλικού και λογισμικού γενικής χρήσης
  • Διδασκαλία και μάθηση της Πληροφορικής βασισμένη στα Παιχνίδια, το μαστόρεμα και τις κατασκευές
  • Διδασκαλία της Πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
  • Διδασκαλία της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Διδασκαλία της Πληροφορικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • Διεύρυνση της συμμετοχής και συμπερίληψη στην Πληροφορική
  • Δημιουργικότητα, καινοτομία, κριτική σκέψη, πολιτότητα και διδακτική της Πληροφορικής
  • Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και αξιοποίηση ΤΠΕ για τη διδασκαλία εννοιών της Πληροφορικής
  • Εκπαιδευτική αξιολόγηση και μαθησιακή αναλυτική στην εκπαίδευση για την Πληροφορική
  • Εκπαιδευτική πολιτική για τη διδασκαλία της Πληροφορικής
  • Εκπαιδευτική ρομποτική στη διδασκαλία της Πληροφορικής
  • Εκπαιδευτικό βίντεο στη Διδακτική της Πληροφορικής
  • Ενσωματωμένη και διεπιστημονική προσέγγιση της εκπαίδευσης στην Πληροφορική
  • Θεωρητικό πλαίσιο της διδακτικής της Πληροφορικής
  • Πολιτισμικά ευαισθητοποιημένη διδασκαλία της Πληροφορικής
  • Προετοιμασία, επιμόρφωση και υποστήριξη εκπαιδευτικών πληροφορικής
  • Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική
  • Υπολογιστική σκέψη, μοντελοποίηση και επίλυση προβλημάτων και διδακτική της Πληροφορικής

 

Οι παραπάνω θεματικοί άξονες είναι ενδεικτικοί και δεν περιορίζουν αυστηρά τις προτάσεις εργασιών. Προτάσεις που είναι καινοτόμες και δεν εμπίπτουν άμεσα στους προαναφερθέντες άξονες, θα γίνονται δεκτές και θα υπόκεινται σε αξιολόγηση, με την προϋπόθεση ότι παρέχεται επαρκής τεκμηρίωση της συνάφειάς τους με το επιστημονικό πεδίο της Διδακτικής της Πληροφορικής.

Είδη Εργασιών

Πλήρη άρθρα (μέχρι 10 σελίδες)

Αφορούν πλήρεις και πρωτότυπες ερευνητικές μελέτες και αναλύσεις. Οι εργασίες θα πρέπει να διαμορφώνονται σύμφωνα με το πρότυπο που παρέχει το Συνέδριο (βλ. “Οδηγίες”).

Πλήρη άρθρα θεματικής συνεδρίας (μέχρι 10 σελίδες)

Αφορούν εργασίες που υποβάλλονται στα πλαίσια θεματικών συνεδριών, μετά από πρόσκληση των συντονιστών τους και σε συνεννόηση μαζί τους. Οι ενδιαφερόμενοι, κατά την υποβολή της εργασίας τους, θα πρέπει να αναφέρουν τον τίτλο της θεματικής συνεδρίας στην οποία επιθυμούν να περιληφθεί. Στις εργασίες των θεματικών συνεδριών ισχύουν όσα αναφέρονται για τα πλήρη άρθρα.

Σύντομα άρθρα (μέχρι 4 σελίδες)

Αφορούν παρουσιάσεις μελετών εν εξελίξει, νέων προϊόντων και εφαρμογών ΤΠΕ, όπως και αναπτυξιακά προγράμματα ή διδακτορικές διατριβές. Οι εργασίες αυτές ακολουθούν το πρότυπο του Συνεδρίου και περιορίζονται στις τέσσερις σελίδες.

Σύντομα άρθρα εργαστηρίου (μέχρι 4 σελίδες) 

Αφορούν εργασίες που υποβάλλονται στα πλαίσια εργαστηρίων, μετά από πρόσκληση των συντονιστών τους και σε συνεννόηση μαζί τους. Οι ενδιαφερόμενοι, κατά την υποβολή της εργασίας τους, θα πρέπει να αναφέρουν τον τίτλο του εργαστηρίου στο οποίο επιθυμούν να περιληφθεί. Στις εργασίες των εργαστηρίων ισχύουν όσα αναφέρονται για τα σύντομα άρθρα.

Εργασίες αφίσας (μέχρι 4 σελίδες) 

Αυτές οι εργασίες, που παρουσιάζονται μέσω αναρτημένης αφίσας, μπορούν να περιλαμβάνουν πιλοτικές έρευνες ή έργα σε εξέλιξη. Οι εργασίες αυτές ακολουθούν το πρότυπο του Συνεδρίου και περιορίζονται στις τέσσερις σελίδες.

Εργασίες διδακτορικής συνεδρίας (μέχρι 4 σελίδες)

Εξυπηρετούν στην παρουσίαση του θεωρητικού υποβάθρου, των ερευνητικών ερωτημάτων, καθώς και της προόδου μιας διδακτορικής διατριβής. Η κριτική ανατροφοδότηση από έμπειρους ακαδημαϊκούς είναι καθοριστική για την ενίσχυση των ερευνητικών δεξιοτήτων των υποψήφιων διδακτόρων. Προσκαλούνται ιδιαίτερα διατριβές που βρίσκονται στο ξεκίνημά τους ώστε να επωφεληθούν το μέγιστο δυνατό από την εμπειρία της συνεδρίας. Η μορφή των εργασιών είναι αυτή ενός σύντομου άρθρου με όριο τεσσάρων σελίδων. 

Επισημαίνεται ότι οι εργασίες της Διδακτορικής Συνεδρίας δεν συμπεριλαμβάνονται στα Πρακτικά του συνεδρίου και δεν καταβάλουν συνδρομή για τη συμμετοχή στο Συνέδριο που ισχύει για τις άλλες εργασίες. Παρακαλούνται οι συγγραφείς των άρθρων που προορίζονται για τη Διδακτορική συνεδρία να το επισημάνουν αυτό, βάζοντας δίπλα στο όνομά τους τη φράση “(Διδακτορική συνεδρία)” ώστε να λαμβάνεται υπόψη αυτό το στοιχείο κατά την κρίση του άρθρου.

Κρίση εργασιών

Όλες οι παραπάνω εργασίες θα αξιολογηθούν από επιτροπή κριτών. Η αποδοχή τους θα γίνει με κριτήριο την πρωτοτυπία και την επιστημονική τους ποιότητα.

  • Όλες οι υποβολές πρέπει να γίνονται είτε στα Ελληνικά είτε στα Αγγλικά, με όριο συμμετοχής τις τέσσερις εργασίες ανά σύνεδρο και όσες θα γίνουν δεκτές για παρουσίαση θα δημοσιευτούν στα Πρακτικά του Συνεδρίου. 
  • Όλες οι εργασίες θα πρέπει να είναι σε MS Word (.docx). 
  • Για την προετοιμασία της τελικής εργασίας τους οι συγγραφείς θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το σχετικό υπόδειγμα εργασιών του Συνεδρίου (κατεβάστε το αρχείο MS Word: template-Didactics).
  • Τα όρια σελίδων κάθε εργασίας αναφέρονται στο σύνολο της εργασίας (δηλ. το κείμενο με τα στοιχεία των συγγραφέων, την περίληψη (μέχρι 200 λέξεις), τους πίνακες, τα σχήματα, τις αναφορές κλπ.).
  • Για ενδεχόμενα προβλήματα κατά την ηλεκτρονική υποβολή εργασιών μπορείτε να απευθύνεστε στη διεύθυνση etpe2025@aegean.gr (Θέμα: Υποβολή Εργασίας – 12o  Διδακτικής της Πληροφορικής).
  • Κάθε αποδεκτή εργασία, για να δημοσιευτεί στα Πρακτικά του Συνεδρίου, θα πρέπει να συνοδεύεται από τουλάχιστον μία εγγραφή συγγραφέα. 
  • Συγγραφείς με περισσότερες από μία εργασίες, θα πρέπει να μεριμνήσουν ώστε να γίνουν τόσες εγγραφές όσες και οι εργασίες τους (από διαφορετικά πρόσωπα ή/και από τους ίδιους) (βλ. “Εγγραφή”).
  • Οι συγγραφείς πρέπει να διασφαλίσουν την πιστή τήρηση των ορίων σελίδων (ανά είδος εργασίας), τις οδηγίες μορφοποίησης του κειμένου, καθώς και το ότι οι αναφορές τους ακολουθούν το APA7 style με ακρίβεια, τόσο μέσα στο κείμενο όσο και στη βιβλιογραφία, βάση του υποδειγματος εργασιών. Κάθε αναφορά θα πρέπει να μνημονεύεται ρητά και με σαφήνεια στο κυρίως κείμενο και, παράλληλα, να εμφανίζεται με αλφαβητική σειρά στην ενότητα των αναφορών.
  • Η υποβολή των εργασιών γίνεται μέσω του συστήματος Oxford Abstracts
  • Καθώς οι εργασίες υποβάλλονται σε τυφλή κρίση, οι συγγραφείς θα πρέπει να απομακρύνουν από το κείμενο κάθε σχετική πληροφορία (όνομα, θέση, κλπ.) πριν την υποβολή της εργασίας τους στο σύστημα. Κάθε πληροφορία που αφορά στους συγγραφείς θα προστεθεί κατά την τελική υποβολή των εργασιών που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο.
  • Οδηγίες για τις Παρουσιάσεις:
    • Χρόνος: 15 λεπτά (παρουσίαση 12 λεπτά + 3 λεπτά για ερωτήσεις και συζήτηση).
    • Εξοπλισμός: Στις αίθουσες του Συνεδρίου θα υπάρχει υπολογιστής και ο απαραίτητος εξοπλισμός προβολής. 
    • Κάθε ομιλητής πρέπει να έχει την παρουσίασή του σε ηλεκτρονική μορφή.