Εργαστήρια

Πληροφορίες και εγγραφή στα εργαστήρια των συνεδρίων μας

Διαδραστικό Βιωματικό Workshop: LEGO® Education Science

Συνέδριο: 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”

Οργάνωση: EDU8K, eduk8.gr

Φόρμα δήλωσης συμμετοχής: https://forms.gle/BGMb8GznbFz36z4P9

Τόπος και χρόνος: Θα ανακοινωθεί

Περίληψη

Ανακαλύψτε τις φυσικές επιστήμες μέσα από ένα βιωματικό, hands-on workshop διάρκειας 1 ώρας, σχεδιασμένο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, από το νηπιαγωγείο έως και το γυμνάσιο. Το νέο LEGO® Education Science φέρνει τη μάθηση στη ζωή, μετατρέποντας τις επιστημονικές έννοιες σε εμπειρίες που οι μαθητές ζουν και κατανοούν μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία. Το Science ευθυγραμμίζεται πλήρως με το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών, προσφέροντας έτοιμο εκπαιδευτικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς: παρουσιάσεις, αναλυτικές σημειώσεις και 120 προτεινόμενες δραστηριότητες – όλα στα ελληνικά! Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν πώς μπορούν να εντάξουν το LEGO® Education Science στην τάξη τους, ενισχύοντας τη βιωματική και πειραματική μάθηση, χωρίς άγχος και προετοιμασία από το μηδέν. Σύγχρονες λύσεις, πρακτικά παραδείγματα, υποστήριξη και έμπνευση για να φέρετε τη χαρά της ανακάλυψης και των επιστημών στην καθημερινότητα του σχολείου!

Εισαγωγή στον προγραμματισμό Μικροελεγκτών με Python (με έμφαση στην εκπαιδευτική πράξη)

Συνέδριο: 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Διδακτική της Πληροφορικής”

Οργάνωση: Σίμος Αναγνωστάκης, Ε.ΔΙ.Π., Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Κρήτης, sanagn@uoc.gr

Φόρμα δήλωσης συμμετοχής: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfso6_OoVKzo7xRVk9CrsrvOtBgSWkMeXjDk7VOw3Tk333RXw/viewform

Τόπος και χρόνος: Θα ανακοινωθεί

Περίληψη
Το εργαστήριο απευθύνεται σε εν ενεργεία και μελλοντικούς εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιθυμούν εντάξουν στο πρόγραμμά τους τεχνολογικές προτάσεις βασισμένες στο Physical Computing. Σε απόφοιτους παιδαγωγικών/καθηγητικών τμημάτων σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, σε πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτές προγραμμάτων δια βίου μάθησης, σε εκπαιδευτικό προσωπικό της ιδιωτικής εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτικό προσωπικό ιδιωτικών κέντρων stem, σε εκπαιδευτές ιδιωτικών και δημόσιων ΣΑΕΚ (π. ΙΕΚ). Είναι μια καλή εισαγωγή στην χρήση Python μέσω δημιουργίας αυτοτελών έργων με βιωματικό τρόπο. Οι συμμετέχοντες/ούσες στο εργαστήριο θα πληροφορηθούν για το Raspberry Pi Pico έναν χαμηλού κόστους, υψηλής απόδοσης μικροελεγκτής πλακέτας από το Raspberry Pi Foundation, την ίδια οργάνωση που βρίσκεται πίσω από τους δημοφιλείς υπολογιστές Raspberry Pi. Θα εξοικειωθούν με την χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Python και την αξιοποίηση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το Raspberry Pi Pico είναι μία εντυπωσιακή μικρή πλακέτα, προσφέροντας έναν ισχυρό και ευέλικτο μικροελεγκτή σε μια απίστευτα προσιτή τιμή. Έχει γίνει γρήγορα μια αγαπημένη επιλογή για χομπίστες, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες που θέλουν να δημιουργήσουν έξυπνα και αποδοτικά ενσωματωμένα συστήματα. Με χαμηλό κόστος: Είναι ένας από τους πιο οικονομικούς και ισχυρούς μικροελεγκτές της αγοράς. Με υψηλή απόδοση: Ο διπύρηνος επεξεργαστής Cortex-M0+ προσφέρει εξαιρετική επεξεργαστική ισχύ για τον τύπο του, Με ευελιξία: Υποστήριξη για MicroPython/C/C++ και οι προγραμματιζόμενες PIO προσφέρουν τεράστια ευελιξία, Και με ενσωματωμένο Wi-Fi (Pico W): Καθιστά εύκολη τη σύνδεση στο διαδίκτυο για εφαρμογές IoT.

Περιγραφή (αρχείο PDF)

QR CODE εγγραφής

Εργαστηριακές δραστηριότητες διδασκαλίας Φυσικής και STEM με την χρήση του Arduino Nano BLE και του Arduino Science Journal

Συνέδριο: 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”

Οργάνωση: Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αριστοτέλης Γκιόλμας, Αλεξάνδρα – Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου, Ελίνα Καραγιαννίδου, Γιώργος Πριμεράκης, Αικατερίνη Μπενίση

Φόρμα δήλωσης συμμετοχής: https://forms.gle/5VhdNr2VRZQ1AqhP7

Τόπος και χρόνος: Θα ανακοινωθεί

Περίληψη

Το παρόν εργαστήριο περιλαμβάνει ένα σύνολο δραστηριοτήτων με χρήση του μικροελεγκτή Arduinο Nano BLE και της δωρεάν εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα Arduino Science Journal, με στόχο την εκμάθηση χειρισμού των εργαλείων για την εκτέλεση πειραμάτων. Οι δραστηριότητες διαρκούν 90 λεπτά συνολικά. Στο πλαίσιο του εργαστηρίου μπορούν να συμμετέχουν 30 άτομα, που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ως εκπαιδευτικοί, ερευνητές και διδάσκοντες διαφορετικών ειδικοτήτων, αλλά και φοιτητές και φοιτήτριες όλων των κύκλων σπουδών (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί, υποψήφιοι διδάκτορες κ.ά.). Τα πειράματα που θα παρουσιαστούν στο σύνολο των δραστηριοτήτων αφορούν την μελέτη του ήχου, του φωτός και της θερμότητας και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας. Οι συμμετέχοντες προτείνεται να έχουν ήδη εγκαταστήσει την δωρεάν εφαρμογή Arduino Science Journal στο κινητό τους τηλέφωνο και να έχουν μαζί τους τον μικροελεγκτή Arduino Nano BLE, αν διαθέτουν. Δεν απαιτείται κάποια πρότερη γνώση των εννοιών από τους συμμετέχοντες, διότι το εργαστήριο απευθύνεται σε αρχάριους χρήστες.

Αναδυόμενες Τεχνολογίες και Ψηφιακά Εργαλεία Βασισμένα στην Κατασκευαστική Θεωρία Μάθησης

Συνέδριο: 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”

Οργάνωση: Χρόνης Κυνηγός, Μαριάνθη Γριζιώτη, Μαρία-Στέλλα Νικολάου, Χριστίνα Γκρέκα, Μυρτώ Καραβάκου, Κάτια Σχίζα, Χαρίκλεια Κορομπλή

Φόρμα δήλωσης συμμετοχής: https://forms.gle/h7rWz3hzMpKDHh1X9

Τόπος και χρόνος: Θα ανακοινωθεί

Περίληψη

Το εργαστήριο αυτό παρουσιάζει την εξέλιξη τριών συγγραφικών εκπαιδευτικών εργαλείων ανοικτού κώδικα (MaLT2, SorBET και ChoiCo), μέσω της ενσωμάτωσης τεχνολογιών όπως η αναγνώριση χειρονομιών, η επαυξημένη πραγματικότητα, η τρισδιάστατη εκτύπωση, ο φωνητικός έλεγχος και ο γεωεντοπισμός. Οι επεκτάσεις αυτές ενισχύουν την ενσώματη συνεργατική και βιωματική μάθηση, διευρύνοντας τις δυνατότητες των εργαλείων και το παιδαγωγικό τους αποτύπωμα στο πεδίο του ψηφιακού εποικοδομισμού. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα εμπλακούν σε βιωματικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν τη δημιουργία και τροποποίηση ενσώματων ψηφιακών παιχνιδιών κατηγοριοποίησης, γεωεντοπισμού και ψηφιακών μοντέλων. Θα εξερευνήσουν παιδαγωγικές προσεγγίσεις που υποστηρίζουν τη συνεργατική μάθηση, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Σκοπός του εργαστηρίου είναι όχι μόνο η γνωριμία με τις τεχνολογικές δυνατότητες των εργαλείων, αλλά και η από κοινού αναστοχαστική συζήτηση για τις διδακτικές και ερευνητικές προεκτάσεις τους στην εκπαίδευση.

Περιγραφή (αρχείο PDF)

QR CODE εγγραφής

Εργαστήριο (Workshop) πάνω σε εκπαιδευτικές εφαρμογές του μικρο-ελεγκτή BBC Micro:bit, με έμφαση σε δραστηριότητες Φυσικής και STEM

Συνέδριο: 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”

Οργάνωση: Ελίνα Καραγιαννίδου, Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Γιώργος Πριμεράκης, Αναστασία Καράμπελα, Αικατερίνη Μπενίση, Αλεξάνδρα- Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου

Φόρμα δήλωσης συμμετοχής: https://forms.gle/VkXPvBRutezjqS4u5

Τόπος και χρόνος: Θα ανακοινωθεί

Περίληψη

Το παρόν εργαστήριο περιλαμβάνει ένα σύνολο δραστηριοτήτων με τη χρήση του μικρο-ελεγκτή BBC Micro:bit και έχει ως στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις δυνατότητές του στη διδασκαλία της Φυσικής και στην εκπαίδευση STEM. Οι δραστηριότητες είναι βιωματικές, με έμφαση στην καταγραφή και ανάλυση πειραματικών δεδομένων. Το εργαστήριο περιλαμβάνει τρεις δραστηριότητες με το BBC Micro:bit: τη μελέτη της επιτάχυνσης ενός οχήματος σε κεκλιμένο επίπεδο, τη δημιουργία μετεωρολογικού σταθμού και την κατασκευή ενός ηχητικού ραντάρ. 

Το εργαστήριο διαρκεί 90 λεπτά και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια) καθώς και φοιτητές/ριες (προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς, υποψήφιους διδάκτορες/διδακτόρισσες).

Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία με τον μικρο-ελεγκτή BBC Micro:bit ή γνώσεις προγραμματισμού. Δεν απαιτείται κάποια προετοιμασία ή εξοπλισμός καθώς και κάποια πρότερη γνώση των εννοιών από τους συμμετέχοντες, διότι το εργαστήριο απευθύνεται σε αρχάριους χρήστες. Ο μικρο-ελεγκτής και τα υλικά των δραστηριοτήτων θα διατεθούν από τους οργανωτές. 

Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι τα 20 άτομα και η εγγραφή στο εργαστήριο πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικής φόρμας εγγραφής (διαθέσιμη με σύνδεσμο & QR Code).

 Σε περίπτωση αυξημένου ενδιαφέροντος θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν για όλους τους εγγεγραμμένους συνέδρους.

Περιγραφή (αρχείο PDF)

QR CODE εγγραφής

Γνωριμία με τα Τεστ Διαγνωστικής Αξιολόγησης Μαθηματικών του Προγράμματος DiToM

Συνέδριο: 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”

Οργάνωση: Γεώργιος Φεσάκης, Κωνσταντίνος Τάτσης, Ανδρέας Μούτσιος-Ρέντζος, Αργυρούλα Πέτρου, Σταυρούλα Πραντσούδη, 
Κωνσταντίνος Περδικάρης

Φόρμα δήλωσης συμμετοχής: https://forms.gle/MUQzPpXGnkQQchV87

Τόπος και χρόνος: Θα ανακοινωθεί

Περίληψη

Το εργαστήριο απευθύνεται σε όσους/όσες διδάσκουν Μαθηματικά στην Α’θμια ή την Β’θμια εκπαίδευση, σε φοιτητές/τριες Μαθηματικών ή Παιδαγωγικών Τμημάτων καθώς και σε ερευνητές της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Οι συμμετέχοντες/ούσες στο εργαστήριο θα πληροφορηθούν για το έργο DiToM και θα εξοικειωθούν με την χρήση και την αξιοποίηση των διαγνωστικών τεστ που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του έργου. Το τριετές Erasmus+ Programme KA220/Cooperation Partnership ερευνητικό πρόγραμμα «Diagnostic Tool in Mathematics» (DiToM) (PN: 2022-1-DE01-KA220-HED-000087983) έχει στόχο τη δημιουργία διαγνωστικών εργαλείων, τα οποία δύναται να εφαρμοστούν από εκπαιδευτικούς, για την διαγνωστική αξιολόγηση βασικών δεξιοτήτων στην αριθμητική και την άλγεβρα. Τα εργαλεία αυτά δημιουργήθηκαν με σκοπό να εντοπίζονται μαθητές/τριες με αυξημένο «κίνδυνο» αποτυχίας στα Μαθηματικά του σχολείου από το Νηπιαγωγείο έως και τη Β’ Γυμνασίου. Τα εργαλεία του DiToM ακολουθούν την μεθοδολογία αξιολόγησης βάσει κριτηρίων (Criterion Referenced Assessment – CRA) και προσεγγίζουν συμπεριληπτικά την τάξη των μαθηματικών, προβλέποντας την αντιμετώπιση συγκεκριμένων μαθησιακών αναγκών. Ειδικά προσαρμοσμένες εκδόσεις των διαγνωστικών τεστ καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα διαγνωστικά εργαλεία του DiToM είναι ελεύθερα διαθέσιμα στην εκπαιδευτική και την ερευνητική κοινότητα.

Περιγραφή (αρχείο PDF)

QR CODE εγγραφής

Αξιολόγηση της Υπολογιστικής Σκέψης μαθητών/τριών Δημοτικού και Γυμνασίου: Παρουσίαση των εργαλείων BCTt και DACT

Συνέδριο: 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”

Οργάνωση: Βουρλέτσης Ιωάννης, Πουλάκης Εμμανουήλ

Φόρμα δήλωσης συμμετοχής: https://forms.gle/pfywi2L8gJBwMYim7

Τόπος και χρόνος: Θα ανακοινωθεί

Περίληψη

Στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν δύο εργαλεία αξιολόγησης της Υπολογιστικής Σκέψης (ΥΣ): α) το Beginners Computational Thinking Test (BCTt· https://vourletsis.users.uth.gr/), ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης της ΥΣ για μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 5 έως 10 ετών, το οποίο αξιολογεί τις επιδόσεις τους στις ακολουθίες, τους βρόχους (απλούς και φωλιασμένους) και τις συνθήκες (αν-τότε, αν-τότε-αλλιώς και όσο), και β) το Development and Assessment of Computational Thinking (DACT·https://dact.pre.uth.gr/), το οποίο αποτελεί πρωτότυπο εργαλείο αξιολόγησης της ΥΣ, απευθύνεται σε μαθητές/τριες ηλικίας 11-14 ετών και λαμβάνει υπόψη του τις έξι διαστάσεις της ΥΣ – αλγοριθμική σκέψη, αξιολόγηση, αποσύνθεση, γενίκευση και μοτίβα, αφαίρεση και λογική.

Αμφότερα τα εργαλεία δεν απαιτούν προγραμματιστικό περιβάλλον, ούτε γνώσεις συγκεκριμένης γλώσσας προγραμματισμού. Η ανάπτυξή τους πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο διδακτορικής διατριβής (DACT) και μεταδιδακτορικής έρευνας (BCTt) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με επιβλέποντα τον Καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Πολίτη Παναγιώτη.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία με τη χρήση υπολογιστή να δουν την ηλεκτρονική μορφή, να εξοικειωθούν με τη δομή, το περιεχόμενο και τη φιλοσοφία των εργαλείων, να λάβουν χρήσιμες συμβουλές και παιδαγωγικές οδηγίες βασισμένες στην εμπειρική μας εφαρμογή, καθώς και να συζητήσουν τρόπους αξιοποίησης των αποτελεσμάτων στην εκπαιδευτική πράξη. Το εργαστήριο έχει διάρκεια 120 λεπτών και απευθύνεται πρωτίστως σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ερευνητές της ΥΣ.

Περιγραφή (αρχείο PDF)

QR CODE εγγραφής